Friday, July 20, 2012

[ RaMaDhAn ]

Hye and assalamualaikum to everyone..yeayyyy!!!..bulan ramadhan datang lagi pada tahun ini dan alhamdulillah kita semua boleh berpuasa lagi..mudah-mudahan bulan puasa tahun ni kita semua dapat melalukan ibadat dengan sempurna dan mendapat banyak pahala..bulan puasa ni la ramai orang yang tak sabar sekali sebab nak cepat2 kumpul pahala..ye la syaitan2 dan iblis semua kena ikat time puasa right?..so tak ada masalah..lagipon berpuasa ni bermaksud kita diuji untuk menahan daripada lapar dan dahaga..betul tak?..some of people cakap macam ni "ala nanti aku lapar or dahaga kalau puasa..boleh mati wehh..sebulan tu"..hadehh ada jugak spesis macam ni ek?..aku lempang jugak sapa yang cakap macam tu...kalau budak2 aku tak buat la..hehe...tak ada maknanya nak mati..orang yang tak makan or minum 2bulan pun boleh survive lagi tahu tak..at leasr kite dapat rasakan macam mana orang yang hidup susah..dorang kadang2 tak makan pun..kadang2 tak minum..sedih kan?so bersyukur la kalau kite ni boleh makan n minum sedap2..haaa..amik kau,aku dah bagi tazkirah sikit...haha..its ok..untuk korang jugak..so sebelum aku berundur diri aku nak ucapkan SELAMAT BERPUASA kepada muslimin  dan muslimah..jangan ponteng la puasa2 ni tak baik..but bagi perempuan tak apa la diorang special sikit..so lelaki jangan nak dengki2 bagai dengan perempuan..bersyukur la korang boleh penuhkan ibadat korang setiap masa..line clear je..kalau perempuan ni nak penuhkan ibadat pun sekat2..amik nak sangat lagi sekali aku bagi tazkirah lagi..haha..SELAMAT BERPUASA SEMUA!..LOVE U ALLS

No comments:

Post a Comment